Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

3 november 2011

Publicerad 2011-11-03 22:11:46 i Lyon,

Det har gått framåt med den jobbiga uppgiften idag iaf. Vet inte om det jag skriver är rätt, men improviserar lite så får vi väl se. Ska gå till skolan till 8 imorgon och jobba fram tills min föreläsning börjar halv 11, är alltid så sjukt effektiv på morgonen om man väl orkar ta sig upp och släpa sig till skolan. Hoppas på att nästan hinna klart med det imorgon och sen redigera det lite under helgen. 

Idag så stod finans och affärsengelska på schemat. Ganska okej kurser båda två. Satt kvar ett tag i skolan och skrev på uppgiften. Annars har jag gjort lite räkneuppgifter till finansen och tvättat ikväll. Har hunnit med riktigt mycket faktiskt! Tvätten var välbehövlig, har skjutit på det länge nog. Så nu luktar det gott i min lägenhet medan allt hänger på tork! 

Annars så har kvällen (eller ja, höll på med plugget till kl halv 9, så det som var kvar av kvällen iaf...) mest spenderats på facebookchatten. Otroligt hur fast man kan vara och hur snabbt tiden går om man pratar med massa kompisar! 

Kan också rapportera att mina vader fick sig ett rejält träningspass igår på spinningen och protesterade stort när man gick i trapport! 

Okej, så vad för bild kan vi hitta på till det här inlägget. Hm, ska kolla lite i arkiven. 



Anna, från min klass i Linköping till vänster och Annika, en svenska tjej som pluggar i Köpenhamn. Någon gång när vi var ute och drack mojitos en kväll. 



Annika smakade en annan cool drink. Fast det var ju nästan ett mästervärk så hon vågade knapp dricka upp den!

PS. Fick precis ett mail från Disney. Dom vill att jag/man kommer tillbaka över jul No way säger jag. Skulle aldrig vara borta hemifrån över jul. Är alldeles för hemkär och julälskare för det :P

Nu ska jag sova. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela