Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tisdag

Publicerad 2011-06-28 22:11:13 i Allmänt,

Nu har jag jobbat måndag + tisdag. Igår var det ungefär 37 grader fick jag höra och idag har det varit runt 34 grader. Jag smälter bort. Det känns liksom overkligt att det är så här varmt och att vi faktiskt jobbar i det. Man är så äcklig på jobbet så det finns inte alltså. Min kostym innehåller dessutom typ 4 lager kläder av olika slag så det är helt enormt. men nu ska det tydligen blir svalare ett tag. Inget mig emot faktiskt!
Igår efter jobbet mötte jag upp lite folk inne i Disney Village, vi satt på något som heter The Sports Bar, men det blev inte så sent. Men det va kul att träffa lite folk. Idag slutade jag tjugo över 8, så va inte hemma så sent. Hanna slutar jobba 12 idag så jag har rummet för mig själv ett par timmar. Till middag blev det uppvärmd (stekt) pasta med ketchup. Så går det när man jobbar mysko tider och inte hinner handla.
igår passade jag och Hanna på att städa ordetnligt också, det kan inte ha varit så bra städat när vi flyttade in alltså. Smutsigt! Men efter lite dammsugande, torkande och fejande så blir man iaf inte svart om fötterna när man går omrking.
Internet var faktiskt rätt snabbt idag, så jag kunde ladda upp en bild. Denna outfit hade jag när jag vikarierade i en annan butik förra veckan. Tjusigt va ;) (Bilden är itne speciellt bra, men mest för att ni skulle få se kostymen.) Hanna som jag jobbar med har denna outfit på jobbet varje dag! Jag har inte tagit nån bild på min Pirat-kostym än, men ska lägga upp den så fort jag fixat det!
Försökte ladda upp fler bilder, men nu protesterar internet, så ni får hålla till godo med en bild idag. Nu ska jag hoppa in i duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela