Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Paris

Publicerad 2011-06-26 21:18:36 i Allmänt,

Hej!
Idag har jag och Hanna varit lediga, så vi passade på att åka in till Paris och kika. Tyvärr missade vi infon om att det skulle bli den varmaste dagen på året, så vi har spenderat dan i ett stekhett Paris. (+35 grader i skuggan). Men det va väldigt mysigt, vi shoppade, va inne i Notre Dame, plaskade fötterna i fontänerna utanför Louvren, tittade på Eiffeltornet och åkte bår på Seine. Turistade helt enkelt! Men det här med luftkonditionering är inte fransmännens grej tror jag, tunnelbanorna och pendeltågen kommer jag nog helst undvika när det är runt 35 grader...
Nu jobbar jag 5 dagar i streck och är ledig lördag söndag. Planer för veckan är att se Baksmällan 2 på bio med några kompisar jag träffat här, det är även fest och middag för att Cast members (=anställda) men jag vet inte riktigt vilken dag det är än. Lite tvätt och städ blir det innan jobbet imorgon, för det behövs verkligen i lägenheten!
Känner mig säkrare och säkrare för varje dag jag går till jobbet, och det hjälper verkligen att man har kul utanför jobbet, det känns ännu mer värt då!
Förresten, måste berätta om en grej. Jag har verkligen inte vant mig vid det franska sättet att hälsa med kindpussar, så det har uppstått lite konstiga situationer när jag har försökt hälsa som i sverige genom att skaka hand eller kramas, medan den andra personen istället är på väg att kindpussas. Hahah, måste sett kul ut!
Jaja, ha det bra där hemma, nu ska Hanna få tillbaka sin dator!
Kram

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-27 14:38:52

Kindpusseri tar tid att vänja sig vid :-)

Kul att du har kul!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-06-27 18:45:55

Vad kul att du har träffat folk att umgås med och att dom ordnar med personalfest! Du är verkligen jätteduktig och modig! Att du pratar franska hela dagarna är helt ofattbart. Ser fram emot lite bilder, spec på kostymerna ;P



Många svenska kramar! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela