Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Första dagen på jobbet

Publicerad 2011-06-20 11:15:00 i Allmänt,

Sitter och lånar min rumskompis Hannas dator, eftersom min pajade första dagen här. Lyckat! Igår var det första jobbdagen, jobbade 15.15-23.30. Dom frågade om jag hade gått kassautbildningen och eftersom jag hade det så satte dom mig i en kassa direkt och där fick jag stå. Sjukt läskigt. Detta är verkligen ett "learn-by-doing" företag... Man roterar varje timma så sen fick jag stå där man säljer foton från attraktionen bredvid. Det hade jag ingen aning om hur man gjorde, men jag hade trevliga kollegor som hjälpte mig mkt, annars hade jag nog inte klarat det! Tyvärr saknades det 3 euro i min kassa men det var tydligen ingen fara. Dom sa åt mig att ta det lungt och inte blir stressad av kunderna. Lättare sagt än gjort tycker jag. Men dan gick ganska fort och på slutet va det inte så mycket att göra. Jag fick beröm för min franska flera gånger, men själv tycker jag inte inte att det var så bra... Men det känns lättare och lättare för varje dag. Mkt spanska kunder som blir väldigt uppförda när man inte kan spanska. sen inser jag att jag måste plugga på mer om parken för alla frågor man får! Jag är nervös idag igen för att gå till jobbet, men inte riktigt lika nervös som igår. Idag jobbar jag 12.15-20-30. Hoppas det går bra, men det blir nog lite jobbigare idag när jag jobbar timmarna när det är som flest kunder. Jag undrar hur lång tid det tar tills man inte är nervös för att gå till jobbet längre. Men gud va det är svårt att komma ihåg att säga ni till alla här. Själv är man ju så van att bara säga du. Men träning, träning, träning. Jag har sjukt mkt att berätta men nu måste jag göra mig iordning för jobbet, bussen går om ca 40 minuter. Jag ska försöka ta lite bilder på allt häromkring och lägga upp, men har inte riktigt haft tid för det än. Jag är ledig onsdag, torsdag så jag ska försöka fixa sånt då!
Ha det bra, så hörs vi senare! =)
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela