Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

22 juni

Publicerad 2011-06-22 18:59:51 i Allmänt,

Nu har jag redan hunnit vara här i över en vecka. Tiden har gått sjukt fort, och jag tycker nog att det känns bättre och bättre för varje dag. Det gär bättre och bättre med franskan också tycker, jag har fått massa beröm av folk jag jobbar med, så det gör ju att man vågar ännu mer. På min andra jobbdag åt jag lunch med en av dom franska tjejerna och det gick bra. Insåg att jag faktiskt nästan inte sagt ett enda ord på engelska på min arbetsplats, det tycker jag faktiskt är bra!
Men igår va det tredje arbetsdagen. Va stressad på vägen till jobbet för bussen va sen och man måste verkligen klocka in på exakta minuten. Men jag hinner dit, men är sjukt svettig för luftfuktigheten här när det regnar är inte att leka med... Men så fort jag kommer innanför dörren så ropar en av dem ansvariga på mig och jag tänker, nej, vad har jag nu gjort liksom? Men det visar sig (efter att dom fått förklara igen för jag fattade inte första gången) att jag har blivit förflyttad för dan. Jag ska alltså på min tredje arbetsdag jobba i en annan butik, för dom behövde personal. Så, det var bara att ta sig till kosytmförrådet, hitta rätt kostym och leta reda på den här andra butiken. Men dan gick ganska okej, men jag kunde ju inte svara på några frågor typ om butiken, men dom verkade rätt nöjda ändå. Det var en leksaksbutik som ligger på "Main street" på Disneyland, alltså den stora huvudgatan när man kommer in i parken. Tog en bild på mig själv i kostymen som dom har i dom butikerna, men internet är sjukt segt just nu och det går inte att ladda upp bilder. Men ska visa den nångång plus självklart kläderna jag har på mig i min vanliga butik!
På bussen hem från jobbet igår träffade jag en tjej som jag gjorde intervjun tillsammans med i stockholm, plus några av hennes arbetskollegor, varav en tjej som va i samma utbildningsgrupp som mig dom första dagarna. Dom skulle ha fest och frågade om jag ville hänga på, och eftersom jag var ledig idag så hängde jag på. Vi va utomhus inne i vårt område, och det kom massa folk tillslut. Det va kul, och jätteroligt att träffa lite folk. Tror att vi hade sverige, finland, england, skottland, irland, mexiko, brasilien, ungern, estland, spanien, frankrike och tyskland representerat igår. Kul! Idag var jag ju som sagt ledig så tog bussen till det stora shoppingcentret, för alla butiker började sin sommarrea idag. Shoppade lite, för det tycker jag att jag är värd! Ikväll är jag "ensam hemma" nästan så ska bara ta det lugnt och njuta av att va ifred. Är ledig imorgon också, funderar på att träna lite och sen städa typ. Men får se vad jag gör! Vad gör ni där hemma? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela