Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Nya erfarenheter

Publicerad 2011-07-13 00:57:36 i Allmänt,

Igår hade jag nig min värsta dag hittills på Disneyland. Jag var flyttad till en annan butik i parken, som är den största av alla butiker. Bara att komma till en ny butik är sjukt svårt eftersom man inte riktigt vet var man ska, hur allt funkar där. Dessutom i en av dom största butikerna med sjukt mkt anställda. Det var verkligen sjukt jobbigt där. Sjukt mkt folk hela tiden, jag hade ingen aning om någonting, butiken, produkterna eller närmaste toaletterna. Dom ansvariga i butiken var riktigt otrevliga och tyckte typ att jag var dum i huvudet om jag frågade något, trots att jag försökte förklara att jag var flyttad för den dagen. Jag slutade för sent eftersom dom inte hade koll på mitt schema, jag fick inte min rast som man ska ha varje dag. Ingen förklarade nåt hur det gick till i deras butik. Usch, det var riktigt jobbigt faktiskt. Var nästan gråtfärdig när jag gick hem. Men inget ont som inte har nåt gott med sig, det gjorde ju att jag nästan såg fram emot att gå till mitt jobb. Trodde jag ja!! Kom till jobbet i eftermiddags och får veta att nej, du är förflyttad två dagar till, är det ingen som har sagt det till dig?!? NEJ, det har ni inte sagt! Jag trodde jag skulle sätta mig ner och gråta för jag trodde det var samma butik igen. Fast som tur var, var det till en annan butik. Där har jag varit en dag under min första vecka. Det stället gillar jag! Dom är väldigt snälla, frågar hela tiden hur det går bra, förklarar saker. Är allmänt trevliga liksom som man ska vara på en arbetsplats! Så idag var det en bra dag igen =)
Men jag blir frustrerad på att jag aldrig kan få kassan att gå plus/minus 0. Oftast är det omöjligt eftersom vi inte får några 1-centare i växelkassan och då måste man ge 5 cent till kunden istället. Men idag hade jag lite 1-centare, men eftersom 2 kunder vägrade växel, så gick min kassa 10 cent plus istället. Jag vill få det att stämma nångång! Fast först idag va det jättekul när jag räknade kassan, jag var lite stressad för att jag skulle sluta snart och var tvungen att räkna kassan och sortera alla papper ganska snabbt, så jag råkade skriva att jag hade 50 50-euros sedlar istället för 10, så min kassa var 2000 euro plus. Då garvade dom och frågade om jag var trött... :P
Nej, nu är jag jättretrött. Ska sova och göra mig reda för ännu en dag som förflyttad! Men det blir nog bra imorgon med =)
God natt!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-13 10:05:02

Nej, så de gör mot dig! Ha det bra :-)

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-07-14 12:35:01

Man kan också vända på det. Det är inte vem som helst som dom kan skicka runt till andra butiker, utan bara dom som dom tror klarar av det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela