Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lung söndagkväll

Publicerad 2011-07-24 21:29:42 i Allmänt,

Ligger i sängen och har precis ätit middag. Är trött efter helgen. Har haft ett par intensiva men roliga dagar! Är ensam i rummet för Hanna är i Paris med sin familj, så har varit ensam sedan lördags morse. Även om jag tycker om Hanna är det skönt att få vara ensam ibland!

Helgen har som sagt varit rolig! Började i fredags med födelsedag. Fick fin sång av mamma och pappa på morgonen. Sen var det jobb hela dagen, och några visste om att jag fyllde år så dom spred det vidare sen. Så eftersom det börjar olika skift nästan varje timme under dagen så fick jag säkert höra "joyeux anniversaire" 7-8 gånger den dagen. Sen hade dom tagit reda på att man säger grattis på svenska så då hade dom lärt sig det, gulligt av dom tycker jag! Hade plus minus noll i kassan också, så det var en bra dag! Efter jobbet åkte jag hem, lagade mat och tog en dusch. Mötte sen upp massa vänner som kom för att fira tillsammans med mig. Vi satt vid en liten sjö/damm som finns i närheten och umgicks och såg solnedgången, det var hur trevligt som helst, och fler droppade in allteftersom folk slutade jobba. Det blev en väldigt lyckad fest! Men tillslut blev det för mörkt och för kallt så vi började dra oss hemåt. Väldigt nöjd med min födelsedag, trots avsaknad av familj och vänner hemma i sverige!

I lördags var jag faktiskt i Versailles slottet med lite kompisar! Det var en häftig upplevelse, stort och mäktigt, och framförallt trädgården! Kul att ha sett och perfekt att det var gratis för europeisk ungdomar under 26. Det är så på vissa sevärdheter, bland annat Louvren och andra ställen, det är hur bra som helst! Vi hade även köpt med oss picknick för att äta, men tyvärr började det ösregna så det blev inte så mkt picknick, utan vi stod under ett träd och åt så fort vi kunde så vi kunde skynda oss in i slottet sen. 

Sen började vi åka hemåt, men Versailles ligger på andra sidan Paris, så det tar ju ett tag att åka hem. Men när vi kom fram mötte jag upp den andra svenska Josefin, för vi hade bestämt oss för att gå på bio. Så vi åt middag i Disney Village medan vi väntade på att bion skulle börja. Vi titta på Honey 2, som hade premiär här i frankrike för några dagar sen. Bra film, och häftig dans! Tyvärr var den ju dubbad på franska, jag fattar inte att dom ska hålla på att envisas med det där alltså... Inte ens i Disney Village där typ hälften av alla är turister, visar dom BARA Harry Potter på engelska, några föreställningar på tisdagar och torsdagar, alla andra föreställningar är "version francais" Hel knäppt! Efter det tog vi en sväng in på Billy Bob's, en bar/nattklubb i Village och hälsade på lite folk som vi känner. Kul ställe, mest för man känner så många där. På kvällarna är det i princip bara Cast Members där, eftersom alla barnfamiljer har gått och lagt sig då! Kul för oss =)

Idag har jag varit i Paris med Josefin också. Vi åkte till Sacre Coeur, gick runt i Montmarte, gick till Moulin Rouge och kikade och njöt av solen. Sen visste vi inte vad vi skulle göra, så vi började gå neråt seine till. Men efter ett tag insåg vi att det var jättelångt, så vi tog metron till triumfbågen och tänkte gå upp där. Vi insåg bara inte riktigt att det var målgången av Tour de France där idag... Så triumfbågen var ju såklart stängd. Så vi stod och tittade lite och väntade, men vi hade ingen aning om när det var, så vi bestämde oss för att åka hem istället. Men det var sjukt mkt folk som var där och tittade, häftigt! (Tänkte lägga upp lite fina bilder från idag, men jag vet inte riktigt varför jag fick för mig att testa det en söndagskväll när internet är som segats. det får bli en annan dag!)

Så har haft en intensiv men väldigt rolig helg! Vill ha mer ledigt, vill inte riktigt jobba imorgon... Fast så känner jag mig alltid på söndagar! 

Men jag har insett en sak, jag har varit här på Disney halva tiden redan. Det känns helt sjukt, tiden har gått så sjukt fort hittills, jag har bara 6 veckor kvar innan jag flyttar till Lyon. Läskigt!!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-24 23:03:48

Vilket helgschema!!!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-26 13:17:18

Va häftigt att se Versailles och Moulin Rouge! Det vill jag också göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela