Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lundi

Publicerad 2011-07-18 23:11:31 i Allmänt,

Måndag. Första jobbdagen efter helgen. Rätt segt, man vet att man har hela veckan framför sig. Har varit en bra helg. Har åkt massa berg -och dalbanor i parken, kul!! Har hunnit med lite fest också med mycket trevligt folk.

Gårdagskvällen blev lite konstig. Jag, hanna och en svensk kille som heter Alex satt hemma hos oss och spelade kort. Jag skulle ju jobba idag så jag skulle precis gå och lägga mig. Då ringer en annan svensk Hanna mig, jätteuppstressad och ber mig ringa henne. Hon berättar då att när hon slutat jobba strax efter 12 och kom till skåpen för att byta om, så inser hon att någon har öppnat hennes skåp och tagit alla hennes saker i skåpet, dvs hon har inga kläder att åka hem i. Som tur var hade hon inte lämnat några värdesaker i skåpet, utan det var bara kläder. Men jag fick hoppa på bussen, åka till Disney, förklara för vakten varför jag måste komma in på Disney klockan 1 på morgonen. Men jag fick komma in. Hade tagit med mig kläder så Hanna kunde låna, så hon slapp åka hem i sin jobbkosytm. Men stackars Hanna. Samma person som blev av med sin plåbok när vi var i Paris i torsdags på nationaldagen. Höjden av otur!

Jobbar 10-18 nu tisdag, onsdag, torsdag. Gillar tiden, inet för tidigt, men man har ändå kvällen ledig. Ska ha filmkväll med några kompisar på onsdag och laga pannkakor. Fredag har jag öppning, jobbar 9-17. Och då fyller jag år! Kommer vara sjukt konstigt att inte fira med familjen. =( Men det kommer bli fest här på fredagskvällen med massa kompisar, så det blir ju kul iaf!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-20 18:41:47

stackare, som behöver åka så mycket berg- och dalbana....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela