Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Jobbvecka

Publicerad 2011-07-05 12:47:38 i Allmänt,

Helgen har varit bra. I fredags följde jag med några finska kompisar på fest nere vid en liten sjö (eller stor damm), tydligen någon kille som fyllde år. Men jag stannade inte så länge, va väldigt trött efter veckan. På lördagen åkte jag och andra svenska Josefin till IKEA. Hon storshoppade till hela lägenheten, men jag har ju redan varit där så jag kompleterade lite bara. Men sen åt vi köttbullar med potatismos till lunch, gott!!
(Den svenska flaggan på köttbullarna sitter nu fatstejpad på vår dörr =) )
I lördags kväll kom Josefin och Alexander hit och vi drack lite drinkar. Åkte sen in till Disney Village och hängde på Billy Bobs Bar, en western bar faktiskt. Men dom har ett dansgolv och spelade bra musik, så vi dansade hela kvällen och träffade massa människor. I söndags tog vi sovmorgon, men på eftermiddagen jag och tre andra svenska tjejer in till parkerna och åkte berg -och dalbanor. Kul! Vi började med Walt Disney studios, åkte turen runt parken och såg hur dom gör vissa specialeffekter. sen åkte vi Rock and rollercoaster (min favorit, sjuuuuukt kul!!) Vi passade även på att se Stunt Showen. Jag hade visas minnen från den när vi var här med familjen för länge sen, men hade glömt bort mycket. Men den var otroligt bra! Pappa, jag tror att dina körkunskaper blev brädade här alltså.
Nu måste jag göra mig iordning för jobbet, bussen går om en halvtimma. Jobbar stängning idag med.
ha det bra, jag kanske skriver mer ikväll!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-05 13:22:49

Otroligt vad mycket du gör! Kul! Och vad mycket folk du träffar :-) Kram Anna

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-05 13:23:43

Åh va kul! Jag vill också va på disneyland!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela