Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Italien

Publicerad 2011-07-24 23:03:29 i Allmänt,

Wohooooo! har bokat resa till Italien nästa helg, för att hälsa på familjen som är där. Känns helt underbart att veta att jag ska få träffa dom om mindre än en vecka! Åker direkt efter jobbet på fredag och kommer hem sent söndag kväll. Yippie! Blev lite stressigt också för det fanns bara en plats kvar på flyget så var tvungen att boka snabbt! Men internet var sjukt segt så sprang till köket för där brukar det funkar bättre, och det gjorde det, så jag fick den sista platsen! Fast sen gick jag in och kollade igen, och insåg då att Ryanair ljugit igen, var ju bara sista platsen till det priset. Jaja, sparade ju lite pengar iaf på att snabba mig! Åhh vad jag längtar! :D

Tänkte passa på att ladda upp lite bilder när jag sitter i köket och internet är lite snabbare:



Sacre Coeur i solskenet i Paris idag! Mycket vacker kyrka. Dessutom har man utsikt över nästan hela Paris eftersom den ligger på högsta platsen i Paris. Mäktigt! 



Macarons i ett skyltfönster till ett äkta franskt bageri i Montmartre



Musse, mimmi och Kalles vagn i Paraden!



Nalle Puh! 

Får lägga upp fler bilder när jag har tid, men nu måste jag sova, är trött efter helgens äventyr!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-26 13:21:51

Lägg upp från versailles!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela