Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Helg

Publicerad 2011-07-01 21:37:12 i Allmänt,

Det är äntligen fredagkväll. Jag har jobbat 5 dagar och nu är jag ledig både lördag och söndag! Veckan har gått fort, men har varit lite jobbig, iaf sista dagarna. Beror mest på mina jobbtider, i torsdags började jag 7.00. Hade tillsammans med massa andra inventering i en av dem större butikerna på Disneyland. Tråkigt. Tog ett par timmar och efter att det var klart gick jag tillbaka till min vanliga butik för dem sista timmarna. Gick sen hem och gick och lade mig lite för jag hade sovit sjukt dåligt natten innan och klockan ringde 05.15, så summa kardemumma, jag var ganska trött. Efter en powernap hoppade jag in i duschen och sen åkte jag tillbaka till parken för det var Cast Member-fest på torsdagkvällen. Det var gratis mat och efterrätter i massor! Gratis är gott. En hel del uppträdaden, bland annat ett nummer ur Tarzanshowen och Legally Blonde-musikalen. Sen så ville folk göra lite olika, men jag var sjukt trött, hade ont i fötterna och bussen till jobbet gick 07.02 på fredag morgon. Så jag tog bussen hem och gick och lade mig. Men tyvärr, inte heller denna natt kunde jag sova. Totalt tror jag att jag har sovit 6 timmar på två nätter. Jag är helt slut idag! Idag har jag inte heller varit i min vanliga butik, utan hade lagertjänst. Var i samma butik som jag gjorde inventering i, men idag skulle vi packa upp nyanlända varor, sätta fast larm och ifall det var reavaror, sätta fast nya prislappar. Det var faktiskt helt okej, tiden gick väldigt fort och det var rätt trevliga människor där. Men jag är sjukt trött i ryggen efter jobbet. Tror jag minst har larmat och hängt upp tusen plagg alltså. Jag kommer drömma om prickiga Mimmiklänningar inatt. Efter jobbet åkte jag till banken för att skriva på de sista papperna och öppna mitt bankkonto och casha in checken med lönen som vi fick i torsdags. Så nu är det fixat och är 429 euro rikare. Har ett nytt, fint bankkort som jag använde för första gången i mataffären efter! Så nu känner jag mig väldigt fransk med både fransk adress, bankkonto och mobilnummer.
Imorgon ska jag och en tjej som heter Josefin åke till IKEA en sväng. Efter en lång sovmorgon så klart! På kvällen vanskas det nog fest tror jag. På söndag är vi nog ett gäng som tänkte åka till Disney och faktiskt testa alla attraktioner och titta på paraden tex. Så så ser min helg ut!

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-07-02 21:02:31

Behöver du betala skatt??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela