Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

En händelserik vecka

Publicerad 2011-07-15 22:25:36 i Allmänt,

Precis, det har varit en händelserik vecka! Började på värsta möjliga sätt när jag blev förflyttad. Fortsatte med två dagar förflyttning till, men helt annorlunda. Dom var jättetacksamma för hjälpen, dom trodde jag var fransk och blev jätteförvånad att jag var svensk för jag "pratade ju så bra franska, och ingen accent heller!". Tackar och bockar! Sjukt härligt gäng där! Fick massage av dutyn, folk pratade i 10 min om att min blåa färg på ögonen var vackrast, det som alla ville ha. Kan ju säga att jag gick rodnande från jobbet alltsån efter alla dom komplimangerna! I torsdags var jag tillbaka i min butik. Var en vanlig dag, allt gick bra och det gick fort! Efter jobbet åkte jag direkt och mötte upp Hanna, en svensk tjej som fyllde år. Vi köpte med oss picknick och mötte upp annat folk inne i Paris för att fira frankrikes nationaldag. Alltså, herregud vilka fyrverkerier! Helt galet! Häftig att se hela Paris fira på alla gator och torg, det är verkligen en viktig dag för dom. Tyvärr blev en av kompisarna av med plånboken, inte alls ett roligt slut på kvällen! Sen fick vi veckans träningspass, för vi va tvungna att ta oss till metron för att hinna med sista pendeltåget hem till oss. Annars hade vi fått vänta på första tåget som går kvart över 5, och då är man hemma halv 7. Med tanke på att jag hade öppning kändes det inte som någon bra idé liksom... Jag var tillräckligt trött idag när vi var hemma 2. Men shit va vi sprang till metron, mellan all bytena och genom Paris tunnelsystem! Men vi hann med sista tåget med två minuter! Det ni!
Idag hade jag öppning, det är skönt för då slutar man redan klockan 5, en timma efter att sista skiftet har börjat, det är alltid gött att gå hem då. Men jag fick världens överraskning på jobbet idag. Jag stod med en kund i kassan, när min team leader kommer och ställer sig bredvid. jag tänkte att nu är det nån jobbig kvalitetskontroll eller nåt annat jobbigt, men sen frågar hon bara rakt upp och ner: Vi tycker du passar bra här och undrar om du vill byta kontrakt till en fast tillsvidareanställning istället? Allså fatta!?! Efter en månad, det är ju helt galet :D Sjukt vad glad jag blev! Tyvärr kunde jag ju inte säga ja med tanke på Lyon och allt, men det tog emot att säga nej till ett sånt erbjudande. Hade jag inte haft utbytesåret och lägenheten hade jag nog allvarligt funderat på erbjudandet! har svävat lite på moln resten av dagen =)
Nu ska jag iväg till Disney Village och träffa lite folk, är ledig imorgon och på söndag! Ska nog träffa lite folk imorgon på dagen och åka in till Paris och ha pciknick eller nåt. Jag måste säga att jag  (oftast) har det ganska bra här nere!
Sov gott!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-15 22:56:14

Vilken tur att det vände för dig i den andra butiken. Det var väl omöjligt för dom att inte va snälla mot dig när de väl lärde känna dig ;)



Va kul att du har fått så fin bekräftelse för ditt jobb och din franska!! Du är så himla duktig! :D Ha så kul i helgen!



Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela