Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Work out

Publicerad 2011-12-07 21:29:10 i Lyon,

Det är återigen onsdagkväll och jag har hunnit med att varva ner efter träningen, duscha, äta och plugga någon timme. Ska snart krypa ner i sängen med min bok. Skulle vilja somna tidigt för jag ska upp tidigt imorgon, men det brukar vara svårt för mig att somna när jag har tränat på kvällen. Med tanke på träningen - det brukar ju alltid vara jobbigt, det har ni kanske förstått vid det här laget, men idag var det något helt annorlunda. Det var näst sista gången och instruktören tyckte att vi behövde köra extra hårt för att kunna njuta av alla mat under julen. Så passet idag var nog bland det jobbigaste jag varit med om sen vissa perioder med hårdträning i simningen. Defenitivt jobbigare än ett spinningpass. Jag måste ha svettats litervis idag alltså! Så, jag är lagom mör i kroppen nu kan ni kanske föreställa er! 

Just nu sitter och kollar igenom lite papper inför ett möte vi har imorgon inför kursval till vårterminen. Svåra beslut det där. Har hittat kurser på engelska som verkar sjukt mycket mer intressanta än de franska kurserna. Dessutom har jag läst alla mina poäng franska jag behöver för min examen från LIU, så i praktiken skulle jag kunna läsa nästan hela nästa termin på engelska. Men det innebär också att mitt jullov förkortas en del för dessa kurser börjar tidigare, vilket inte är någonting jag är så sugen på. Fats å andra sidan skulle jag sluta terminen 31 mars om jag läste dom här kurserna. Så det är ju helt fantastiskt i så fall. Men det innebär ju att jag kanske inte lär mig franska lika bra som jag skulle gjort om jag läste allt på franska. Men det jag funderar på är att den här terminen har varit sjukt jobbig och jag har inte riktigt kunnat slappna av och ha roligt. Det vore ju helt fantastikst att få en termin som är lite "lättare" och faktiskt kunna njuta av min vistelse här i Frankrike.
Ja, som ni hör är det svåra beslut att ta. Finns ju både för och nackdelar med allt. Ska verkligen fundera över det här ett tag och diskutera lite med kompisar här nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela