Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Dagens planering

Publicerad 2011-12-20 08:58:36 i Lyon,

Tänkte att jag skulle göra en uppdatering innan jag sätter igång med plugget på allvar idag. Jag har haft en väldigt mysig helg! Som jag skrev förut så blev det ett restaurangbesök i fredags och sen lite shopping och fika på lördagen. Lördagseftermiddagen blev det lite plugg innan Annika och Elina kom över till mig och vi lagade kycklinggryta, drack te och pratade hela kvällen lång. Väldigt trevligt! I söndags ringde klockan hyfsat tidigt och min söndag gick åt till att städa, tvätta, fixa och såklart plugga. Blev en extremt effektiv söndag, riktigt skönt.
Det blev rent och fint i min lägenhet, skönt inför julen. (Men nu är det redan smuts på golvet igen, var kommer det ifrån?? :O) Efter att jag varit så duktig så bestämde jag mig att följa med massa folk ut och äta, dom flesta åkte/åker igår/idag. Så det var lite hejdåmiddag. Blev en restaurang där jag varit förut. Jga åt pilgrimsmusslor för första gången, det var otroligt gott. Tror att jag kommer ha utvecklat lite för dyra smaklökar efter det här året... Och såklart blev det ju creme brulée till efterrätt. Det är ju så gott!



Igår blev det intensivplugg hela dagen, tyckte att det gick bra faktiskt. Finansen känner jag att jag har hyfsad koll på, så länge det inte blir många teorifrågor där man måste skriva. Uträkningar och formler känns bra! 
HR-kursen är jag lite nervös för. När jag läser antteckningar och föreläsningsunderlag så känner jag att jag kan det, men det är svårt att veta. I den kursen är det bara fakta att lära sig och man vet ju inte hur mycket detaljer hon kommer fråga om. Men ska strax fortsätta och plugga in lite fler detaljer.

Nu ska jag gå upp och hämta min tvätt som jag la i för ett tag sen. Alltid smidigt att tvätta tidigt, aldrig upptaget! 
Igår var jag dessutom nere och betalade hyran för januari, så nu har jag snart bara tentorna och packningen kvar innan jag också får jullov!

Tentan är 16.30-17.30 senare, så planeringen för idag blir nog Human Ressources (som tentan är på) innan lunch och sen för att slappna av lite så fortsätter jag nog med finansen i eftermiddag. 

I brist på nya bilder att visa så slänger jag upp en bild från min fördelsedag i Paris och härliga Hanna! Hon går förresten en musikutbildning på Sjövik just nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela