Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Julfirande

Publicerad 2011-12-10 18:44:49 i Lyon,

Gårdagen var helt underbar. Vi lyckades få ihop ett riktigt julbord! Vi svenskar hade med oss köttbullar, brunsås, ägghalvor, julskinka, två sortes sill, glögg och pepparkakor. Sen fanns det massa annat spännande som dom andra tagit med, lax, äggröra, Waldorfsallad, currysill, olika sorters potatis, bröd, ost, grönsaker, räkor, mer ägg. Ja, det var helt fantastiskt! Med julmusik i bakgrunden, så kände nästan alla äntligen av julstämningen!



Det tillkom massa mer mat sen, men fotade mest i början





Julie, Oda, Elisabeth



Jennie, Anna



Knut, Tingting, Lise



Till efterrätt bjöd en ungersk kille på typisk julefterrätt från ungern. Plus såklart pepparkakor, ost, godis, choklad, kakor. Ja ni kan ju förstå att vi var ganska mätta efteråt! Danskarna hade även köpt med sig snaps, och så lärde vi dom icke-skandinaviska massa snapssånger. Dom tyckte inte om snaps. Inte så konstigt, det är ju inte gott direkt... 

Efter det så gick vissa andra ut, andra stannade kvar. Jag och Annika åkte efter ett tag in till stan för att kolla på ljusfestivalen. Vi hann se lite, men vi kom lite sent så vi hann inte se så mycket. Vi ska in ikväll igen och kolla mer! Men här kommer lite bilder från ljusspelen:










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela