Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

The Artist

Publicerad 2011-12-02 22:38:33 i Lyon,

Jag har precis kommit hem, har varit på bio med en kompis ikväll. Vi såg The Artist, en fransk film men som utspelar sig i Hollywood i slutet på 1920-talet. Den handlar om en populär skådespelare som när stumfilmen övergick till talfilm blev bortglömd. Eftersom det skulle handla om stumfilm visste jag att dom inte skulle prata i filmen och att den dessutom skulle vara svart/vit. Så jag var ganska skeptiskt till den innan. Men den har fått otroligt bra kritik så det var ju en "måste-film" här i Frankrike. Och, oj vad överraskad jag blev! En riktigt (fransk) otroligt bra film! Efter ett tag glömmer man bort att man inte hör vad dom säger. Tyvärr såg jag att releasedatumen i Sverige ligger i februari (sist av alla länder - hur kommer det sig liksom??), men då tycker jag att ni ska se den! En annan fantastisk sak i det här landet är kostnaden för bio. Jag har aldrig betalat mer än 6 euro för en film någonsin (förutom på Disney men det räknas inte, där är ju allt dyrt...). Tydligen så subventionerar staten biobesök väldigt mycket eftersom film och filmkonst är väldigt viktigt i det här landet. Inte mig emot alltså! 

Ett biobesök var precis lagom för mig ikväll. Har varit en tuff vecka, och nästa vecka kommer bli ännu tuffare så att gå och lägga sig tidigt är precis vad jag behöver. Sov gott allihopa, hoppas ni har en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela