Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sniglar!

Publicerad 2011-12-01 09:30:00 i Lyon,

Igår hade vi en fantastik kväll. Otroligt mysig restaurang i Gamla Lyon (otroligt charmig stadsdel överlag!) där vi åt 4-rätters middag! Det ni, det var nog första gången jag åt det. Det här stod på menyn för mig: till förrätt smakade jag för första gången sniglar! Mina kompisar har ätit det förut på restaurang men jag har aldrig vågat smaka det förut. Men igår så smakade jag det! Och vd blevutlåtandet då, jo: det var inte äckligt. Mycket goda kryddor och vitlök. Själva sniglarna smakade inte jättemycket, det smakade salt och lite skaldjur. Absolut något jag skulle kunna tänka mig att smaka igen, men kanske inget jag kommer köpa hem på fredagar för att det var så himla gott.



(inte mina sniglar igår, men en kompis åt det för ett par veckor sen, men ni fattar konceptet!)

Till huvudrätt åt jag sen anka med svampsås och gratäng Dauphinois. Det var riktigt gott, första gången jag smakade anka på riktigt tror jag också. Sen fick vi ost efter det. Fast det här är ju lite konstigt för oss. Det här serveras liksom med bröd och sallad. Det känns ju som att börja om med måltiden, det känns som man är tillbaka till förrätten typ. Så smakade bara lite på osten, för sen var det ju dags för efterrätt som självklart bjöd på cràme brûlée! Det var en fantastisk middag och det bästa med allt - priset för 4 rätter, 20 EUR. Mycket överkomligt tyckte vi! 



Mitt trevliga sällskap! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela