Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Perfekt!

Publicerad 2011-12-01 16:39:21 i Lyon,

Nu har jag klarat av sista engelskalektionen för den här terminen. Vi hade presentationer av våra affärsidéer idag. Även om uppgiften var kul så blir det otroligt långtråkigt att lyssna på presentationer i två timmar med folk som pratar halvbra engelska liksom. Ena halvan av klassen pratar med stark franskt uttal och andra halvan med kinesiskt uttal. Det blir rätt tråkigt efter ett tag. Men det gick bra för oss. Hon sa på vår feed back efteråt att det var en jättebra presenation. Jag råkade efter, när jag stod och pratade med en annan elev om en sak, se lärarens anteckningar på presentationen och jag lyckades se vad det stod på mig. "Perfekt". Det var allt som stod. Då blev jag glad! =)

Nu har jag precis skrivit klart en liten inledning till ett grupparbete som ska lämnas in nästa vecka, och efter min bloggpaus ska jag fotrsätta plugga fransk grammatik. Ska sitta kvar i skolan till runt 6 tänkte jag för att få så mycket som möjligt gjort innan jag ska träffa kompisar ikväll igen. Intesivt liv här nere just nu!

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2011-12-01 21:00:32

Haha, vet hur det är. Hade presentation i marknadsföring förra veckan, och vissa fransmän hade inte kollat stavningen på sina powerpoints direkt (vending machine med W till exempel, och "touch the people" istället för "get in touch with people")



Läraren är dock från Kanada, så jag har sluppit lyssna på frenglish hela terminen. Alltid något =P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela