Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

One more to go...

Publicerad 2011-12-20 19:05:28 i Lyon,

En mätt och belåten Josefin sitter och tittar på ett avsnitt av Sex and the City efter maten. Det blev chili con carne till midddag, men jag kände att jag ville lyxa till det lite efter tentan så det blev nachochips till istället för ris idag, gott blev det! 

På tal om tentan ja. Jag skulle väl säga att dagens skrivning varken gick jättedåligt eller jättebra. Jag svarade på allt, men är väl kanske inte jättenöjd med mina svar på allt. Men det var en tidningsartikel (3 sidor) att läsa och sen svara på lite frågor. Men det är fortfarande samma sak som vanligt, för kort tid tycker jag! Att hinna läsa 3 sidor och svara på frågor på 1 timma, det är inte tillräckligt med tid för att jag ska hinna svara och känna mig nöjd. Men jag börjar väl inse att jag får släppa lite på prestationsångesten här och bara göra så gott jag kan. 

Det har varit en jobbig dag annars. Jag har sagt hejdå till alla min närmaste vänner, som just nu sitter på flygplatsen och väntar på att få åka hem. Jag vet inte vad som känns värst, att alla åker hem eller att alla får åka hem innan jag ens har skrivit klart alla mina tentor... 

Ja, men nu har jag faktiskt bara 1 tenta kvar, och om 48 timmar har jag landat i Sverige! Usch, jag tycker tiden går lite för långsamt just nu. Hade hellre skrivit tentan på morgonen imorgon, än att vänta till eftermiddagen. Men tänkte ta nån timmas sovmorgon för att vila ut lite och sen gå till skolan och kämpa mig igenom dom sista timmarna. Jag håller dessutom på med en inre kamp huruvida jag ska plugga lite ikväll också eller som jag bara ska vila efter den här tentan. Just nu håller latsidan i mig på att vinna. Vi får väl se hur jag gör efter att disken är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela