Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Mat i mängder

Publicerad 2011-12-04 13:05:20 i Lyon,

Vaknade pigg och utvilad efter en lång natts sömn. Den här helgen har varit precis vad jag behöver. Två tidiga kvällar och många timmars sömn. Nu känner jag att energin har kommit tillbaka en hel del! Igår spenderades dagen med lite plugg, och sen lite shopping. Vet inte varför, men allt smink tar ju alltid slut samtidigt. Så igår vart det bara smink. Men det är farligt att strosa omkring inne på Sephora och The Body Shop. Kom hem från stan med det jag hade tänkt köpa och sen min favoritögonskugga från The Body Shop i en nyfärg och ett jättefint läppstift från Sephora. Ooops. Men det tyckte jag att jag var värd. Dessutom fick jag en hel burk hårinpackning från the Body Shop för att jag handlade för mer än 20 euro. Då blev jag glad! Igår kväll blev det sushi med ett par kompisar och sen en tidig kväll i sängen. 

Så vad gör ni en söndag som denna? Själv står jag vid spisen och slavar. Varför då undrar ni kanske? Jo, jag hade glömt att stänga frysfacket helt i fredags så allt hade ju såklart börjat tina. Så nu står jag och tillagar allt jag hade där inne och hoppas att det går att förvara i kylen ett par dagar. Det borde inte vara någon fara tycker jag, allt var fortfarande kallt och halvfruset. Funderar på att kanske bjuda över lite folk ikväll, har rätt mycket mat nu... Köttfärs, köttbullar, fiskpinnar och bacontärningar för att vara exakt! 

Samtidigt håller jag på att städa lägenheten, diska frukostdisken, kolla igenom massa papper som låg utspridda på skrivbordet och förbereda tvätten. Mulittasking på hög nivå!!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-12-05 11:04:45

Jag var på ett äventyrsbad med Jimmi och hans syskon, sen shoppade vi lite i Kupolen i Borlänge, blev en tröja och en stickad kjol=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela