Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Inga mer lektioner!

Publicerad 2011-12-09 13:39:20 i Lyon,

Så var sista föreläsningen över för den här terminen. Nu är det bara 100 % tentaplugg + tentor. Men jag tycker det är ganska elakt att lägga sista föreläsningen i marknadsföringskursen idag, fredag, och sen lägga den tentan som första tentan på examensperioden - på måndag. Det är lite ojysst tycker jag!  

Om två timmar kommer jag ha bockat av ännu en kurs. Då är det nämligen engelskan som gäller. Trots att det bara handlar om en 10 minuter lång arbetsintervju, så blir jag lite nervös ändå. Inte för att jag inte ska klara den, för det är ju klart att jag kommer göra. Men det är ju ändå en tenta och då smyger sig prestationskraven på. Jag vill ju gärna göra bra infrån mig, jämfört med mig själv (och inte dom andra i klassen). Och lite nervositet är ju alltid bra. Men jag tror att det jag är nervös för, är att det ju är som ett sorts skådespel, teater. Vilket jag verkligen hatar. Hade det varit en skriftlig tenta hade jag inte ens brytt mig, men just för att det ska göras muntligt "rollsspel", ja då smyger sig nervositeten på! Men det ska bli skönt att bli av med en kurs till.

Jag satt ju med marknadsföringen igår kväll, och det gick ganska bra. Kom in i ett flyt och insåg sen att klockan var 11 redan. Då slutade jag och gick och la mig istället. Men kände faktiskt att jag fick mycket gjort faktiskt. Så nu ska jag renskriva dom sist anteckningarna och skriva ut dom, så jag kan ta med allt hem och läsa på mer i helgen. Tror att jag har rätt bra koll på kursen, det som jag är er nervös för är väl hur det ska gå och skriva tentan på franska. Men vi får ju ha ett lexikon och dom vet när dom rättar att det är en utbytesstudent som har skrivit, så bara man kan göra sig förstådd! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela