Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

2:a advent

Publicerad 2011-12-04 21:23:15 i Lyon,

Min supereffektiva söndgamorgon gick över till en mindre effektiv eftermiddag, men mycket trevligare! Jag, Annika och Elina åkte till julmarknaden i Lyon och strosade runt. Det hade visserligen 95 % av Lyons invånare också gjort. Det var helt SJUKT mycket folk. Men det är ju inte så konstigt, med tanke på att det inte finns nåt annat att göra i den här staden en söndag. Sen tog vi en promenad innan vi åkte hem till mig för att äta söndagsmiddag med tanke på min morgon = josefin hade massa mat att bjuda på! Det var väldigt trevlig med sällskap, vi lyssnade på julmusik, åt pepparkakor och pratade jultraditioner. Efter att dom gått hem så tog jag tag lite mer i plugget. Nu har jag faktiskt hunnit med det jag hade tänkt i helgen, så det känns skönt. Har massor med saker till jag skulle kunna göra, men tar jag tag i imorgon istället. 

Lite nervös för veckan - nu börjar den tuffa tiden fram till jul. Imorgon ska en uppsats lämnas in, men den är klar. På tisdag ska en annan uppsats lämnas in, men jag har gjort min del iaf. På onsdag är första riktiga tentan, franskan som gäller! Torsdag är jag ledig (inga lektioner) så det är bra. Den dagen kommer spenderas med plugg inför marknadsföringstentan nästa måndag som kommer bli den första riktigt svåra tentan. Måste väl förbereda min arbetsintervju som är "tentan" för min engelskaklass, men det kollar jag nog bara igenom på fredagsmorgonen. Ja, det kommer bli tre mycket intensiva veckor fram till jul. Men det är helt sjukt att det är mindre än 3 veckor kvar tills jag kommer hem :D Längtar massor! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela