Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Värmebölja

Publicerad 2011-08-18 21:15:32 i Allmänt,

Från att varit runt 20 grader har temperaturen nu exploderat! Idag har det varit 32 grader varmt, de är verkligen inte kul att jobb i den värmen utan luftkonditionering. Hade jag fått jobba i shorts och linne hade det väl funkat men med tanke på alla lager kläder jag har på mig (långkjol, linneskjorta, väst, bälte, hatt och "stövlar") så svettas man ihjäl inifrån. Man är inte fräsch efter en dag på jobbet då alltså. Jag försöker dricka otroligt mycket vatten under jobbet för att orka med, men det innebär också att jag måste gå på toa då och då vilket kan bli besvärligt om man är i några av kassorna där man inte får går ifrån...
Imorgon skulle det vara lite svalare, men sen till helgen (då jag visserligen är ledig) skulle det bli uppåt 35 grader varmt och sol. Tänk om det fanns en strand eller bassäng i närheten här, det skulle ju vara helt underbart. Men det är nog för mycket att hoppas på.

Imorgon jobbar jag 10 till 6, väldigt bra jobbtid faktiskt. Fast i och för sig har jag inget emot att göra closing heller faktiskt. Sen är det helg igen, helt sjukt. MÅSTE verkligen hinna med att tvätta i helgen, det börjar krisa på underklädesfronten ;) 

Väntar på att Hanna ska komma hem, har inte träffat henne på evigheter för vi har jobbat sjukt olika tider och hon har haft besök och inte varit hemma här. Behöver träffa henne och få en paus från resten av lägenheten... 



Jag och Hanna en kväll hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela