Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Utlandsbetalning

Publicerad 2011-08-15 13:44:43 i Allmänt,

Jaha, nu är jag 520 euro fattigare. Har precis gjort min första utlandsbetalning för den första depositionen av två på 520 euro för lägenheten i Lyon. Nu hoppas jag bara för allt i världen att det blev rätt med alla nummer och grejer så mina 520 euro (eller 4800 SEK) inte bara fladdrar omkring i cyberrymden (bra eurokurs hihih!). 
Det känns som det handlar om helt enorma summor. 520 euro nu, 520 euro när jag kommer fram + dessutom setembers hyra på 520 euro. Allt som allt ca 15000 kronor ska man ligga ute med. Systemet med det här stipendiet och grejer borde ses över eftersom det är tänkt att täcka såna här konstiga summor. Men det + csn kommer ju inte komma förrens typ oktober när man har skickat in en blankett som visar att man faktiskt påbörjat studier på utlandsort och man har gjort registreringen på nätet också. Jaja, det är väl bara att acceptera läget.

Har också skickat in min CSN-ansökan. Valde att inte lägga till merkostnadslån. Vet inte om det var smart eller inte, men just nu har jag ingen lust att dra på mig mer lån. Hoppas att det kommer räcka med vanliga studiebidraget + förhoppningsvis bostadsbidrag från franska staten. Nu ska jag bara boka tågbiljett till Lyon när jag fått bekräftat från boendet vilken dag dom kan ta emot mig. Annars är det inte så mycket jag kan göra just nu med förberedelser. Skönt att ta det lite lugnt ett tag. 

Jahapp, det va ju ett tråkigt inlägg för er kanske. Här kommer en bild för att göra det roligare =)


Jag och den andra svenska Josefin



Jag i parken igår!

Jag och Chrissie åt middag inne i Disney Village igår på en restaurang som heter Anette's som är inredd som ett amerikanskt diner på 50-talet. Tänk Grease, bubbelgumsrosa och rullskridskor. På riktigt, servitörerna åker faktiskt rullskridskor! Sjukt häftigt. Jag åt en avokadoburgare, smaskens! Efter det gick vi till parken, åkte lite attraktioner som jag inte testat förr och sen såg vi två parader och nattfyrverkerierna. Alltid lika häftigt! Nu ska jag hoppain i duschen, det är röd dag här i frankrike så bussarna går som söndagar så kommer tyvärr behöva vänta på jobbet ett tag innan jag börjar. Inte jätteroligt, men men.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela