Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tråkiga hejdån

Publicerad 2011-08-27 15:21:04 i Allmänt,

Så igår va en riktigt bra kväll. Jättetråkigt bara att vi var tvungna att säga hejdå till Nico, en kille på jobbet. Han åker hem till Rennes idag, ska forsätta plugga. Men vi hade en otroligt bra kväll. Jag och tre andra tjejer från jobbet va på WIld west show ja vet, igen... Men två av tjejerna kunde inte gå förra veckan så vi bestämde oss för att se den igen, jag och Chrisse. Plus att det är ju inte så mycket tid kvar, så man måste utnyttja tiden! Efteråt så gick vi till Billy Bob's, också i Disney Village där vi träffade en kompis till Chrissie, som faktiskt är med i showen, fast han är skadad just nu. Så vi satt och pratade allihopa med hans kompisar och så. Sen introducerade han oss till huvudpersonen i showen, riktigt kul faktiskt. Tänk er en gubbe i 50 års åldern, från någon av sydstaterna i USA, med riktigt bred dialekt. Grått skägg och hår i hästsvans. Även om han inte jobbade då såg han typ ut som han gör i showen ändå. Han va rolig i alla fall! 

Efter det så kom äntligen folket från jobbet som hade close, bland annat Nico. Så vi satt med jobbet och pratade och hade kul på en härlig blandning av franska och engelska. Det var kul att folk från jobbet kom, även flera av dom äldre. Annars brukar man bara träffa dom yngre på korta kontrakt, så kallade CDD. Dom andra, CDI, brukar inte hänga på. När det stängde där borta så åkte vi tillbaka hem och gick på en fest som vi va bjudna på. Jag gick hem hyfsat snabbt, var väldigt trött efter en jobbvecka, plus att jag inte sovit så bra på grund av åskovärdet som va igår natt. 



En bild och mig och Nico på jobbet. Tyvärr blev den väldigt suddig för vi va tvungna att ta den snabbt så inga gäster skulle se vi hade mobiler på jobbet... Men nu får ni se en liten bit av våra jobbkostymer iaf! 

Nu är Gussy från jobbet här, och vi väntar på att Chrissie ska komma, så ska vi laga lunch! Ikväll blir det svenskfest på andra residenset, Ingrid fyller år! Ska också bli kul. Nu måste jag gå och lägga min tvätt i torktumlaren, 
Ciao!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-01 10:07:20

Schysst outfit Jossan! Love it! Fråga om du får ta hem den;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela