Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tomhet

Publicerad 2011-08-28 21:33:32 i Allmänt,

Sitter på mitt rum. Nu är det ju faktiskt mitt. Hanna åkte hem tidigt imorse. Känns otroligt tomt. Även fast vi inte träffades jättemycket under veckorna på grund av våra scheman, så var det inte tomt på samma sätt. Hennes saker gjorde att det inte var tomt. Nu är det bara konstigt. Jag har försökt lägga lite saker på hennes sida av rummet så att det inte ska kännad lika tomt. Men på ett sätt är det ju väldigt skönt att få vara ensam lite, man har ju inte varit det på hela sommaren egentligen. Det är galet hur snabbt man ändå vänjer sig att bo med någon. Nu håller tummarna för Hanna, hon börjar universitetet imorgon, hoppas det går jättebra! 

Annars har jag idag efter en skön sovmorgon bakat pizza med Josefin. Så här såg våran goda söndagspizza ut!


Efter det åkte vi en sväng till parken. Jag vet, jag vet, vi är där väldigt mycket ;) Men söndagar finns det ändå inget annat att göra, allt är stängt så man kan lika gärna passa på när man kan eftersom det snart är slut! Men idag gjorde vi knappt några attraktioner, vi var och såg Peter Pan-showen, och Tarzan-showen. Har nog sett Tarzan 6 eller 7 gånger nu. Men den är otroligt bra! Sen gick vi över till Studios och tittade på Stars 'n Cars paraden, som jag inte hade sett innan. Det var roligt. Vi gick runt i lite affärer också och egentligen bara gick runt i parkerna och tittade. Man är ofta så upptagen med att springa mellan attraktionerna så man har inte tid att bara titta sig omkring. Men tar man sig tid till det så inser man hur sjukt bra allt är gjort. Alla detaljer, alla dekor. Allt är planerat in i minsta detalj! 

Här kommer len bild från paraden i Walt Disney Studios, internet är för segt för att ladda upp fler bilder just nu, men har massa fina som jag ska visa sen!



Mitt schema den sista veckan är closing (15.50-23.45) nu måndag och tisdag, sedan 12.15-20.30 onsdag och sen torsdag + fredag 11.15-19.30. Ett hyfsat bra schema ändå. Konstigt. Sista veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela