Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tisdagkväll

Publicerad 2011-08-09 23:38:46 i Allmänt,

Sitter i köket och försöker kolla på en film, men internet är riktigt segt så det hackar sig mest fram istället. Har haft två riktigt tråkiga dagar på jobbet, vet inte riktigt varför. Bara seg början på veckan liksom. Nu har jag tre dagar när jag börjar 10, det gillar jag faktiskt för då hinner man göra saker efter jobbet, istället för att man kommer hem runt 11 och går och lägger sig direkt. Så imorgon ska jag försöka storstäda här hemma. Det är så äckligt nu att jag nästan blundar varje gång jag går runt i lägenheten. Och mina lägenhetskompisar verkar ju inte riktigt fattat kopplingen" flytta hemifrån - mamma och pappa städar inte automatiskt". Dessutom verkar den allmänna idén av städning här vara att moppa golven direkt utan att ens dammsuga. Blir ju typ bara smutsigare av det... Så jag ser riktigt fram emot att kunna städa ordentligt imorgon! 

Usch, det börjar verkligen märkas att sommaren faktiskt går mot ett slut. En väldigt bra vän här nere åker hem till Sverige om två veckor, folk på jobbet börjar droppa av så småningom med start nästa vecka. Det känns jättekonstigt, jag har ju precis kommit känns det som! Vill verkligen inte börja säga hejdå till folk =( Men är på ett sätt ganska skönt att man ser ett slut på det här också, för det är kanske inte ett jobb jag skulle vilja fastna och bli kvar i. Det är ganska jobbigt, mycket att göra, slitsamt och dessutom väldigt hierarkist styrt, olikt sverige. 



Här får ni en bild på Sleaping Beauty castle i parken. Vet ni varför dte är rosa? För att himlen oftast är grå i Paris, då syns rosa bäst mot himlen. Konstigt, men sant tydligen!

Nu ska jag sova. Ha det bra hemma! =)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-10 09:30:22

Happy cleaning :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela