Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tiden springer iväg

Publicerad 2011-08-17 21:56:33 i Allmänt,

Hjälp, det är redan onsdag! Var tar dagarna vägen. Har bara två dagar kvar sen är det helg igen. Nice! PÅ fredag väntas Wild Wild West show med en del på jobbet. Är en typ Cowboy-show med massa hästar och akrobater + buffé. Ska bli kul, har hört att det är väldigt bra! På lördag vill en kompis att jag följer med till Paris och festar för hon har kompisar här från sverige. Men hon ska bo på hotellet med dom och jag har ingen lust att åka hem från Paris själv på morgonen, så jag får se hur jag gör. Hoppas jag hittar nån annan som också vill följa med för det vore kul att åka till Paris!  

Annars så är det en tråkig dag imorgon, Hanna, en bra kompis här åker hem till Sverige. Hon har kommit in på en musikutbildning som hon verkligen vill gå på som börjar snart. (Det är förresten på Sjövik, hur kul som helst att hon skulle just dit!) Jag är ju jätteglad för hennes skull, men tråkigt för mig =(


Hanna (och Angelica till vänster) på min födelsedag!

Annars har det inte hänt så mkt i veckan. Eller jo, har hänt lite grejer på jobbet. Vi har behövt uttrymma lagret två gången för det har varit problem med något. Det gick inte så långt att vi behövde uttrymma butiken. Tydligen var dte något problem med tåget som går runt hela Disneyland, det går nämligen nästan precis ovanför oss och det hade blivit nåt problem. Det andra som hänt är att jag står i foto-delen, och hör att folk börjar skrika helt plötsligt. Då kommer det ut två kvinnan i 40-50 års åldern kanske. Den ena kvinnan drar den andra kvinnan i håret och vägrar släppa och skriker och håller på. Vi ringer ju säkerhetsvakterna på en gång såklart och flera anställda springer fram och försöker lunga kvinnorna. Jag vet inte exakt var det rörde sig om tillslut, men jag tror att den ena kvinnan på sitt foto hade sett hur den andra kvinnarn stal hennes plånbok. Det var iaf lite kaos ett tag men vakterna kom och eskorterade bort kvinnorna. 

Jahapp, det var dagens lilla uppdatering. Är det nåt mer ni vill veta? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela