Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

På väg bort/hem

Publicerad 2011-08-22 12:28:06 i Allmänt,

Nu har jag bokat min "hemresa". Tisdagen den 6:e september kl 11.14 går tåget härifrån Disney. Känns skönt att ha ett par dagar efter att kontraktet slutat för att hinna packa, städa, fixa det sista och hinna säga hejdå till alla som är kvar. Min sista dag på kontraktet är 3:e september, men jag är ledig lördagen så fredag blir min sista jobbdag. Känns otroligt konstigt att bara ha två veckor kvar nu. Det har gått otroligt fort! 

Igår spenderades hels dagen i parken. Jag och Hanna (som förresten sagt upp sig och åker hem på söndag! ) åkte till parkenra till dom öppnade och sen var vi i parkerna hela dagen (mest i studios, finns roligare attraktioner där tycker jag, lite mer vuxet kanske). Men det hände en annorlunda grej också, vi stod i kön till Rock & Roaller coaster (bäst i hela parken!!!) och precis när vi det bara var ett tåg framför oss, då går nåt sönder =S Hur läskigt är inte det, hur vet man liksom vad som är trasigt? Gissar att det inte bara att dra åt en skruv liksom. Men efter ett tag så hade teknikerna fixat felet (man undrar ju vad det var, satt några och hängde upp och ner i en loop liksom??). Kändes också skönt att det var ett tåg med människor före oss så det var inte vi som var först efter felet... Efter vi åkt så sprang vi direkt till ingången. Eftersom det varit avstäng ett tag hade dom ju stängt av kön så det var ingen kö överhuvudtaget vi bara sprang igenom och åkte en gång till på två minuter. Najs! Annars så åkte vi hur mycket som helst igår, så nu finns det inte mycket som jag inte provat i parkerna! Men det var fruktansvärt varmt igår, helt sjukt, Tyckte synd om alla som jobbade igår. Ska bli varmt idag med, men inte riktigt så varmt. 

Idag har jag stängning, börjar 15.50, slutar 23.45. Hoppas det är en bra team leader som har stängning, för då brukar vi under vår rast, dom sista 15 minuterna gå till byggnaden där kostymavdelningen finns och byta om och sen stämpla ut i den byggnaden sen. Det gör att jag kommer hem en halvtimma, fyrtio minuter tidigare än om man efter man stämplat ut ska byta om och så. Så jag håller tummarna för en bra team leader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela