Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

På lekhumör

Publicerad 2011-08-20 23:00:50 i Allmänt,

Jag har hittat på en ny lek här i området, den heter "leta-efter-bästa-internet-uppkopplingen-kurra-göma"! Måste ha sett ganska kul ut där jag gick omkring utomhus bland husen med mobilen i högsta hugg för att hitta platsen med bästa internetuppkopplingen. Tillslut insåg jag att det var bäst på gräsmattan/vid buskarna bakom mitt hus. Kändes lagom kul att sätta sig där med tanke på att jag såg en stooooooor råtta springa in i buskarna där igår kväll. Usch! Men jag satta mig på lilla gräsplätten och kunde faktiskt logga in på nätet och ladda ner Viber så jag ska kunna prata gratis med pappa. Smart uppfinning, när den funkar, vilket det tyvärr inte gjorde ikväll trots mitt braiga internet :P

Igår var jag iaf på Wild West show i Disney Village med 5 andra tjejer från jobbet. Det var en jätterolig kväll! Vi träffades innan på en bar i Village och tog en fördrink. Sen gick vi och hämtade våra biljetter och gick in och satte oss. Hade ingen aning vad jag skulle vänta mig av showen, men det var riktigt häftigt. En blandning av historialektion, akrobatuppvisningar, middag, tävlingar och underhållning. Temat var ju som underförstått cowboys och indiander. Det häftiga är att det är "äkta" comboys och indiander från USA, som dom anställer. Riktigt duktiga på konster med hästarna, och vilka väldresserade hästar! Säker på att du inte är lite sugen på att jobba i stallet där mamma? Dom söker ju som sagt personal ;) 
Middagen bestod av chili con carne till förrätt med nachochips. Det var otroligt gott! Sen serverades det klyftpotatis, kyckling, korv och revbensspjäll. Efterrätt bestod av äppelkaka och vaniljglass. Allt serverades med obegränsat intag av öl och cola. 
Tråkigt bara att jag har en kompis som jag lärt känna där, och enda gången jag är där, då är han på hygienutbildning. Typiskt! 



5 glada tjejer efter showen!

Efter det så fortsatte vi till en bar/nattklubb som också ligger i Disney village ett tag och pratade och skvallrade om jobbet. Efter ett tag gick vi mot bussarna och dom andra bor på det andra residenset så dom hoppade på sin buss, medan jag väntade på min. Mötte upp en annan jobbarkompis som inte hade kunnat följa med på showen , för hon skulle på fest i mitt område. Följde med henne på festen ett tag som var i huset bredvid mitt, så det var ju smidigt. Men jag var trött så jag stannade bara en kort stund och sen gick jag hem och lade mig. Men det var en riktigt kul kväll tycker jag! Kanske inte tycker att showen skulle vara värd att betala 60, 70 euro som gästerna gör men för oss med 50 % rabatt kan de absolut vara värt att se =)





Coola hattar man får också var ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela