Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Moviestar

Publicerad 2011-08-24 22:28:20 i Allmänt,

Jaha, så har halva veckan gått igen och jag har bara 7 DAGAR kvar på jobbet. Det känns helt sjukt. Speciellt om jag tänker tillbaka på den första dagen på jobbet. Då var beredd att vända och sätta mig på första planet hem igen. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Nu har jag faktiskt klarat av hela sommaren och det är bara några ynka dagar kvar. Är väldigt blandade känslor. Vill inte fortsätta jobba, men kommer sakna teamet och alla på jobbet och alla andra sjukt mycket. Det har varit en väldigt speciell sommar. Och jag har aldrig åkt så mycket berg - och dalbanor som denna sommar :P

Igår gjorde jag förresten min franska filmdebut! Spännande tänker ni då! Kanske ska börja samla ihop josefins gamla papper hemma så ni kan sälja min autograf eller nåt. Men lugna ner er då, för det är egentligen sjukt ospännande. Vår butik, restaurangen bredvid och själva attraktionen sitter ju ihop, det är samma komplex. Och dom som jobbar i restaurangen höll på med en överraskning till en av sina medarbetare som fyller år. Då behövdes en blond person i pirat outfit, och jag är den enda blonda på jobbet, så jag fick då spela den här personen som dom ska göra filmen till. Men det var lite kul faktiskt! Nu går alla runt och kallar mig Erica, för det är tydligen hennes namn. 

Har massa kul planer för helgen, ska hänga mycket med folk från jobbet. Ska bli kul! Annars är det ju Hanna som åker hem, så måste hinna vara med henne också. Dessutom en annan kompis som åker på måndag som jag också ska försöka hinna träffa. Blir mycket till helgen! 

Ska avsluta med ett roligt citat. Har aldrig reflekterat över det, men man har verkligen träffat mycket människor här. Vi satt på en av barerna i Disney Village en fredagkväll en gång, så sa min arbetskompis efter ett tag: This is amazing, you know everybody here! How do you know all these people?" Ett kvitto på att man har haft en rolig sommar tycker jag!

God natt, sov gott alla!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-25 08:09:45

Härligt att du haft en rolig sommar, även om det varit mycket jobb. Du får njuta av några lediga dagar i Lyon!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela