Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Minisemester

Publicerad 2011-08-01 11:45:32 i Allmänt,

Det är måndag förmiddag igen. Ligger i sängen och njuter av att börja sent så man kan ta sovmorgon. Välbehövligt eftersom jag kom hem sent från Italien inatt. Hade lite otur att planet var lite försenad så bussen in till Paris var försenad och jag missade sista tåget hem. Men jag tog mig till Gare de Lyon och hoppade på nattbussen istället. Tog ju lite längre tid än tåget, men jag behövde iaf inte vänta på första tåget som går 05.20... Men sista bussen hem från Disney och jag var hemma ca 20 över 3 inatt. Blev mycket resande, men det var det värt efter en helg med min familj i Italien. Otroligt härligt att få träffa dom igen (förutom brorsan, det var synd :( ). Nu känns det tomt, men ska snart till jobbet, så då blir det in i den vanliga ruschen igen. Fast jag vill hellre vara på en strand i Italien.
Har inga speciella planer för veckan än, får se om det dyker upp nåt kul. Annars är det väl bara lite nödvändig tvätt, städ och mathandling som står på schemat. Jobbar ganska okej tider i veckan, vilket är skönt. Varken stängning eller öppning.
Nu ska jag ta en dusch och äta lite frukost. Usch, sjukt att jag har lite gå-tillbaka-efter-semester-ångest bara efter två dagar!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-07 12:37:56

Trevligt att du kom!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela