Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Längesen

Publicerad 2011-08-14 13:46:18 i Allmänt,

Nu var det ett tag sen jag skrev. Dagarna bara flyger förbi här ibland. Har haft en fixarvecka. Har städat, handlat, städat lite mer, fixat lite inför Lyon. Känns bra att hinna med sånt ibland. I torsdags var jag också och hälsa på lite kompisar i andra residenset, och hade picknick på gräsmattan och låg och kollade på stjärnorna. Mysig kväll. I fredags gjorde jag absolut ingenting. Kom hem efter jobbet, lagade mat och sen slocknade jag i sängen halv 10. Tror jag verkligen behövde sova, har varit sjukt trött hela den här veckan, vet inte om det är nu kroppen börjar inse att det är rätt slitsamt här. Iaf så känner jag mig piggare nu efter helgen, har dessutom close imorgon, så ska lägga mig tidigt idag och sova länge i morgon eftersom jag börjar 10 i 4.

Igår så spenderade jag dan med lite shopping först i det stora köpcentret. Blev mest massa tråkiga nödvändiga köp, såsom strumbyxor och underkläder. Ibland rätt tråkigt att behöva lägga pengar på. Men hittade en fin kjol också från H&Ms höstkollektion. Då blev jag gladare. Följde sen med Josefin in till Paris. Vi lekte turister, och åkte upp i triumfbågen. Precis som med museer och Versaillesslottet tex är det gratis för europeiska ungdomar under 26. Perfekt!


Utsikt över Champs Elysée från triumfbågen. 



Eiffeltornet långt bort. Måste säga att det faktiskt blir ganska bra bilder med mobilen! 

Sen åkte vi hemåt, och passade på att hoppa av vid IKEA och skulle äta middag, köttbullar, MUMS. Bara det att vi kom 10 minuter för sent, och restaurangen har stängt. NOOOO! Så vi åkte hemåt, åt middag hemma och åkte till Disney Village och festade lite. Men vi var bara där en timma, var inte speciellt kul. Brukar vara sjukt mkt folk som man känner men det var det inte igår. Dessutom blev jag sur på en person som slängde ur sig massa onödiga kommentarer om en kompis som jag verkligen gillar. Han vet dessutom att jag är bra kompis med honom, så jag vet inte vad han höll på med. Vet inte om det beror på dåligt självförtroende eller något. Blev på dåligt humör så jag åkte hem och sov istället.

Idag är det bättre, ska träffa en jobbarkompis och äta middag i Disney Village ikväll och sen se nattparaden och fyrverkerierna. Väldigt mysigt! Skönt med slapparsöndagar. Tror jag ska slänga i en tvätt snart, behöver tvätta men det är så dyrt. En tvättmaskin kostar 4,30 euro. Rena rånet. Så tro mig när jag säger att man drar ut på det som mycket som möjligt ;) 



Två jobbarkompisar, från Irland och England. Vi satt vid dammen vid Louvren förre helgen och mös (i regnet under våra paraplyn haha) Hon till vänster ska jag träffa ikväll!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-15 08:22:46

Nice bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela