Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Frukost

Publicerad 2011-08-30 12:47:33 i Allmänt,

Sitter och äter frukost nu, tror jag är ensam hemma. Det är iaf ingen uppe! Till frukost idag blir det yoghurt med flingor och (faktiskt!) fullkornbröd med kalkon. Gott! Har insett var dom gömmer dom nyttiga bröden i mataffären. Längst ut, längst ner på brödhyllan finns EN typ av grovt bröd. Tyskt fullkornssbröd. Det är riktigt gott faktiskt. 

Igår började riktigt dåligt. Va trött, på dåligt humör och jag hade typ bara spanska kunder. Har jag berättat om alla spanska kunder? Ursäkta mig, men spanjorerna är INTE mina favoritkunder. Dom pratar i allmänhet ingen engelska eller franska. Endast spanska. Dom kommer upp till en och börjar på spanska utan att fråga om man pratar spanska. Dom suckar och stönar om man säger att man inte pratar spanska, och börjar om lite långsammare mes yvigare gester, men fortfarande på spanska. Dom är otrevliga, högljudda, tränger sig före i kön, säger inte hej, tack, hejdå. Inga favoritkunder. Iaf så blev det bättre sen. Men det var en ganska körig dag igår för oss som hade closing. Det saknades två personer som var borta och det innebär att vi bara är 4 personer, vilket gör att det blir väldigt stressigt på slutet. Efter det gick jag och Yas, en kollega till Disney Village för att möta upp flera andra på jobbet som hade haft after work, innan vi skulle ta bussen hem. 

Idag har jag closing igen. Hoppas det är fler personer ikväll. Sista tisdagen på jobbet. 4 dagar kvar... Fick beröm på jobbet igår. Sa hejdå till en av team leaderna, som va ledig resten av veckan. Hon va väldigt nöjd med sommaren och mig, och tyckte att jag hade varit så glad och hjälpsam och så, jämfört med en del av andra.  

Har börjat göra en liten lista med saker jag måste göra nu sista veckan. Bland annat måste jag till banken och flytta mitt konto till Lyon istället. Jag har pratat med dom och det är inga problem att behålla kontot, så det är ju skönt. Men öppettiderna i det här landet på bankerna är ju rena skämtet. Dom är faktiskt stängda lördag, söndag och måndag. Dom har alltså bara öppet 4 dagar i veckan, typ 10-18. Imorgon ska jag iaf ha tacokväll med ett par kompisar. Mums! Fast tacos här smakar inte riktigt likadant =(

Vi hörs senare!

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-08-31 08:02:06

Idag är det 3 dagar kvar. Tänk vad tiden går fort

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela